Dofinansowania

Papierowy wniosek na zaopatrzenie w wyroby medyczne zastąpi teraz e-zlecenie na wyroby medyczne. Wystawione przez osobę uprawnioną jest natychmiastowo weryfikowane w systemie elektronicznym i w przypadku pozytywnej weryfikacji, elektronicznie potwierdzane przez NFZ (e‑potwierdzenie).

Przed wejściem w życie przepisów dotyczących elektronicznego wystawiania i potwierdzania zleceń za pośrednictwem usług informatycznych Narodowego Funduszu Zdrowia, aby otrzymać produkt z dofinansowaniem, pacjent musiał złożyć co najmniej 3 wizyty:

  • u lekarza, aby uzyskać pisemne zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne
  • w oddziale NFZ – opcjonalnie wysłać wniosek pocztą, lub zatwierdzić w NFZ przez pełnomocnika
  • w punkcie sprzedaży – w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku przez NFZ

Podczas wizyty w Narodowym Funduszu Zdrowia często okazywało się, że taki wniosek (zlecenie) na skutek dynamicznie zmieniających się przepisów ma braki lub jest nieprawidłowo wystawiony.

W tych wypadkach pacjent ponownie musiał udać się do Poradni, aby dokonać korekt.

Dzięki systemowi eZWM (elektroniczne zlecenie na wyroby medyczne), weryfikacja wniosku odbywa się elektronicznie. Bezpośrednio po otrzymaniu e-potwierdzenia z NFZ w systemie, pacjent otrzymuje numer wniosku, z którym udaje się do wybranego punktu realizacji świadczeń.

Realizacja zlecenia w sklepie medycznym lub aptece odbywa się po podaniu numeru zlecenia i numeru PESEL pacjenta, a w przypadku osób bez numeru PESEL daty urodzenia – bez wydruku papierowego. Pacjent podpisuje jedynie dokument potwierdzenia odbioru wyrobu medycznego. Ponadto, w przypadku dostarczenia wyrobu medycznego za pośrednictwem firmy kurierskiej, dopuszczalne jest niepotwierdzenie odbioru przez pacjenta (potwierdzenia dostawy dokonuje osoba dostarczająca przesyłkę, a apteka lub sklep ortopedyczny zachowuje dokument potwierdzający dostawę).

Sklep medyczny, apteka musi posiadać umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne wydawane na zlecenie oraz dostęp do systemu e-ZWM.

Płynące korzyści dla pacjentów:

  • brak dodatkowej wizyty pacjenta w NFZ w celu potwierdzenie zlecenia
  • możliwość korekty błędnie wystawionego zlecenia w trakcie wizyty u lekarza
  • oszczędność czasu oraz kosztów dojazdów dla osób, które mieszkają w miejscach oddalonych od siedziby NFZ
  • wyeliminowanie udania się do macierzystego oddziału NFZ zgodnego z miejsce zamieszkania pacjenta

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej i zaczerpnąć szczegółowej informacji wejdźcie na stronę www łódzkiego oddziału NFZ – https://www.nfz-lodz.pl/

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym w celu udzielenia przez administratora danych osobowych odpowiedzi na przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego zapytanie/reklamację.
Zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz.1204 z późn. zm.) wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną przez firmę Medago. Sklep zaopatrzenia medycznego i ortopedycznego z siedzibą: 97-300 Piotrków Trybunalski, Targowa 2, NIP: 7722222653, REGON: 101338324.

Medago sprzęt medyczny, ortopedyczny, rehabilitacyjny informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
zamknij